TIVOLI JO12-1

Najaarscompetitie

Tivoli JO12-1 - RPC JO12-3

09-11-’19

Na het verlies van vorige week was het noodzakelijk om vandaag te winnen om mee te blijven doen om het kampioenschap. We begonnen tam aan de wedstrijd en er werd niet echt veel druk gezet op de tegenstander, die daardoor regelmatig voor gevaar zorgde. Toch waren wij het die op 1-0 kwamen door Milan die op links doorzette en vanaf de achterlijn de bal diagonaal in de verre bovenhoek schoot. Tien minuten later deed Milan het nogmaals maar nu vanaf rechts. Dus leidden we na het eerste kwart met 2-0. Het tweede kwart begon en we lieten RPC teveel in het spel komen omdat we te ver van de man verdedigden en ze niet aanpakten. Hierdoor scoorden ze tweemaal en wij konden geen vuist meer maken om het te doen omkeren in de eerste helft. Het derde kwart begon en toen viel alles op z’n plaats, eerst scoorde Pim de 3-2 na een assist van Mani en niet veel later scoorde Noah tweemaal een identiek doelpunt, een mooi verre boogbal over de keeper. Het was nu 5-2 en het verzet van RPC was weg. We konden nu doordrukken en Milan scoorde nog een mooie vrije trap en een harde knal, wat de eindstand van 7-2 op het scorebord zette. Na de wedstrijd zagen we dat we met 8-2 hadden gewonnen, dus hierbij geef ik dit “spookdoelpunt” aan Joep, die met een schitterende omhaal onderkant lat de keeper verschalkte.

Eindhoven JO12-3 - Tivoli JO12-1

16-11-’19

Vandaag tegen FC Eindhoven, een tegenstander waar we het altijd moeilijk tegen hebben. Na het eerste kwart te hebben gespeeld, stond nog steeds de brilstand op het scorebord, alhoewel we wel de kans hadden om de score te openen. Tweede kwart drie verse wissels erin en het liep net zo lekker als het eerste kwart, maar nu scoorden we wel. Pim speelde Milan mooi vrij en die legde aan en schoot de bal boven de keeper die er niet aan kwam, 0-1. Tweede doelpunt kwam op naam van Pim, die de bal van Milan kreeg en de bal loepzuiver in de rechterbovenhoek plaatste, 0-2. De 0-3 kwam van de voet van Milan, die vanaf een meter of twintig de bal vanaf de zijkant over de keeper heen krulde. In het derde kwart werd niet gescoord, maar kregen we kans op kans maar werd niet alles evengoed uitgespeeld. Het vierde kwart een aanvallendere speelstijl neergezet, waardoor de druk nog meer bij hen kwam te liggen en dit leverde nog 1 doelpunt op. Milan speelde vanaf het middenveld drie man uit, liep op de keeper af en tikte de bal naar links waar Joep mee was opgekomen en die rondde beheerst af, 0-4. Dit was tevens de eindstand. Vandaag een heel goed TEAM gezien, dat veel voor elkaar over had, super jongens.

Tivoli JO12-1 - Heeze JO12-2

23-11-’19

De eerste van twee hele belangrijke wedstrijden tegen een directe concurrent om de tweede plaats. We hadden meteen het beste van het spel en dat resulteerde in de 1-0 voorsprong door Milan die de keeper verraste met een afstandsschot in de verre bovenhoek. Hierna lieten we de tegenstander beter in het spel komen en toen konden we zien waarom ze ook zo hoog stonden geklasseerd. We kwamen verschillende keren goed weg maar toen scoorden ze plots tweemaal achter elkaar en stonden we 1-2 achter. Nog voor de rust scoorde Noah een mooie goal na een geweldige pass van Pim, 2-2. Meteen vanaf de aftrap scoorde Heeze en ditzelfde deed Noah daarna door een schot tegen de lat, paal, rug van de keeper te scoren en was het rust met 3-3 op het scorebord. De tweede helft bleven we onder druk staan en scoorde Heeze de 3-4 na 10 minuten. We lieten het er niet bij zitten en gingen op zoek naar de gelijkmaker die op naam van Milan kwam met een snoeihard schot door het midden. Na wat protesten van Heeze omdat de bal niet had stilgelegen bij een uitbal werd het doelpunt dan toch goedgekeurd 4-4. We gingen toen op zoek naar de 5-4, maar tegelijkertijd kreeg ook Heeze goede kansen en die verzilverden ze in de slotseconden van de wedstrijd en zo verloren we een “superpot” van beide kanten met 4-5.

Braakhuizen JO13-2 - Tivoli JO12-1

30-11-’19

Dit was de eerste wedstrijd op een heel veld en dus een vriendschappelijk potje tegen een team dat voor het tweede jaar op een groot veld voetbalt. Nadat we de jongens verschillende dingen hadden uitgelegd, omdat het toch even wat anders is dan op een half veld (buitenspel, ingooien, vanuit positie spelen) gingen we voortvarend van start en golfde het spel op en neer zonder hele grote kansen voor beide teams. Toen werd Mani mooi diep gestuurd en die kon op het grote veld mooi gebruik maken van zijn snelheid en liep de verdediging eruit en schoot de bal beheerst in de hoek. Onze eerste goal op groot veld was een feit. Nog voor de rust werd de stand door Braakhuizen omgebogen in een 2-1 voorsprong door een mooi doelpunt en een strafschop die wel erg makkelijk werd gegeven, doordat de spits zich liet vallen terwijl onze keeper Jaden hem niet raakte maar juist de bal pakte met een geweldige sliding. In de rust de jongens veel complimenten gegeven voor het getoonde spel wat echt super was. De tweede helft trokken we de stand weer gelijk door een doelpunt van Christiano na een blunder van de keeper. We bleven goed voetballen en nu waren er wel kansen over en weer. Het bleef gelijk tot tien minuten voor tijd waar Braakhuizen scoorde uit twee schoonheidsfoutjes van onze kant. Eindstand 4-2. Al met al een hele leuke wedstrijd en voor het eerst op groot veld, echt super gedaan jongens, chapeau. Enige minpuntje was dat we Milan al na vijf minuten moesten missen omdat hij een spierblessure op liep